Nog maar een handvol dagen verwijderd van Tanzania

6 juli 2016

Onder het kopje PROFIEL is mijn rekeningnummer te vinden waarop een donatie gedaan kan worden voor het weeshuis. Het geld is er hard nodig! Bedankt! Asante!

Habari!

Het aftellen is nu pas echt begonnen... Over vijf dagen zal ik in het vliegtuig stappen, op weg naar het land van de Kilimanjaro en de Serengeti!
Gisteren heb ik mijn vwo-diploma in ontvangst mogen nemen en dit is nu dus echt het begin van een hele nieuwe periode in mijn leven. Eerst een maand naar Tanzania en daarna naar Utrecht verhuizen voor de University College.

De koffers zitten nu echt vol en er zijn nog maar een paar dingen die ik aan moet schaffen. Ik vind het echt heel spannend dat het nu al zo snel gaat gebeuren. Mijn eerste reis alleen. Ik heb er zin in!

Jammer genoeg zijn er niet heel veel donaties geweest. Wel heb ik in de lokale krant gestaan met mijn verhaal en ben ik op de lokale radio geweest. Vrijdagochtend heb ik mijn laatste afspraak om mijn verhaal te doen: bij RTV Rijnmond! Ik hoop dat mensen toch door mijn verhaal zijn geïnspireerd en wellicht komen er nog wat donaties voor Good Hope Orphanage binnen!

Het leren van Swahili gaat best wel aardig (gewoon basiszinnen en simpele woorden), ook al is het een taal die niet echt lijkt op de talen die ik al ken. Gelukkig spreken alle kinderen sowieso goed Engels omdat ze onderwijs krijgen in het Engels. Toch stelt de lokale bevolking het altijd op prijs als je wat dingen in hun eigen taal kunt zeggen. Zoals bijvoorbeeld: "Ninafuraha kukutana na wewe" (Aangenaam kennis te maken) of "Hii ni pesa ngapi?" (Hoeveel kost dit?).

Alles is eigenlijk al geregeld, dus ik denk dat er voor mijn vertrek nog maar één korte update zal komen op deze reisblog. Deze laatste dagen hier doe ik het een beetje rustig aan om me voor te bereiden op mijn tijd daar. Ik weet zeker dat het een geweldige ervaring gaat worden en ik vind het ontzettend leuk dat ik zo veel positieve reacties krijg!

Kwaheri!

​Christel