Volle koffers en nog 13 nachtjes slapen

28 juni 2016

Onder het kopje PROFIEL is mijn rekeningnummer te vinden waarop een donatie gedaan kan worden voor het weeshuis. Het geld is er hard nodig! Bedankt!

Jambo!

​Ik ben gewoon zo veel aan het voorbereiden dat ik amper tijd heb om mijn blog te updaten! Nou dan even een wat langere update met alles wat ik gedaan heb de afgelopen drie weken.Spullen Tanzania

Ik heb hééééél veel kinderkleding ingezameld, een hele koffer PROPVOL! Het is zo geweldig dat veel mensen hierbij hebben geholpen, heel fijn! Verder ben ik ook de stad ingegaan en hier heb ik schriften, stiften, gekleurd papier, schaartjes, krijtjes, stickers, potloden, pennen, gummetjes, knutselspullen, tandenborstels, etc, aangeschaft. Dit zit allemaal in een andere (ook propvolle) koffer. Mijn eigen kleding zal ik in een trolley meenemen en deze heb ik ook al voor de helft gevuld. Natuurlijk heb ik ook DEET gekocht (héérlijk)! Tussen alle spullen zit ook nog wat speelgoed en een aantal knuffels.

Kleding en Knuffels

Inmiddels heb ik alle vaccinaties gehad (die voor Gele Koorts was echt helemaal niet erg, veel beter dan die voor Hepatitis A!) en morgen ga ik mijn visum ophalen in Den Haag. Ook heb ik al wat vooruitgang geboekt met Swahili, ik ken denk ik nu ongeveer 100 woordjes (ik hoop dat ik er over twee weken ongeveer 200/250 ken, maar dat moet op zich makkelijk lukken). Dit zijn natuurlijk handige, veel voorkomende woorden zoals "hallo", "bedankt", "leeuw", "kind", "mond", "klein", etc. Ook ben ik bezig om de grammatica een beetje te begrijpen en ik vind het echt heel erg interessant!

Wat moet er nu dus nog gebeuren? Laatste spulletjes inpakken en kopen (nog een driekwartbroek, een hoed, etc), Swahili verbeteren, visum ophalen en vooral nog even uitrusten! Ik heb nog een diploma-uitreiking voordat ik ga, ik wil nog wat mensen zien en nog wat sporten.

Ook hoop ik dat er misschien nog wat donaties binnen zullen komen. Het hoeft niet veel te zijn, alle kleine beetjes helpen. Maar ik heb toch alles al aangeschaft? Dat klopt, dat heb ik gedeeltelijk ook zelf betaald. Maar ik wil heel graag nog een extra donatie aan het weeshuis geven. Geld dat ze daar aan spullen en eten kunnen besteden. Het is er zo hard nodig. Vijf euro is daar al heel veel geld.

Asante!

Christel