Vaccinaties, Visum, Vouwblaadjes en andere Voorbereidingen

3 juni 2016

Jambo!

Vanmiddag heb ik mijn Hepatitis A vaccinatie gehaald en de malariapillen opgehaald. Het is zo leuk dat het nu allemaal steeds dichterbij komt. De prik zelf vond ik niet zo prettig, maar alles beter dan risico lopen om zo'n vervelende ziekte te krijgen. Volgende week zal ik ook nog de vaccinatie tegen Gele Koorts gaan halen (niet verplicht voor Tanzania, maar vond het vanwege mijn overstap in Addis Abeba toch wel handig) en dan heb ik alles alweer gehad.

IMG_20160603_172428

Verder ben ik de hele dag een beetje bezig geweest met het bekijken van spullen die ik mee wil nemen, rondvragen of mensen nog spullen over hebben, sportspellen voorbereiden en leuke kinderliedjes opzoeken. Nu mijn examens helemaal voorbij zijn, ben ik blij dat ik me hier de komende weken volledig op kan focussen!

Ik ga waarschijnlijk maandag lekker shoppen om voor een klein prijsje veel schoolspullen (potloden, pennen, stiften, gekleurd papier, schaartjes, stickers, vouwblaadjes, krijtjes) te halen. Als ik daarvoor maandag kan slagen zal er ook zeker een nieuwe update komen met foto's van alle spullen!

Het is mogelijk om op het vliegveld in Tanzania ter plekke een visum te regelen, maar ik ben toch van plan om dit van tevoren te doen. Dat betekent dus: naar de ambassade! Ik kan me de laatste keer dat ik in Den Haag ben geweest niet eens meer herinneren, dus dat wordt zeker leuk! Volgende week zeker maar eens gaan regelen. Over iets meer dan vijf weekjes zit ik namelijk al in het vliegtuig!

Voor de rest is het eigenlijk best wel rustig, op m'n dooie gemakje wat Swahili leren, altijd interessant! Ik heb me laten vertellen dat het ook nog eens mooi weer gaat worden de komende dagen, dus dan hoef ik misschien toch niet lijkbleek naar Tanzania straks (alsnog toch maar factor 50+ net gekocht...)!

Het blijft leuk om te horen hoe enthousiast iedereen over deze reis is, toch niet iets dat de meesten doen na hun examenjaar. Ik weet ook zeker dat dit een geweldige ervaring gaat worden en ik heb er superveel zin in! Door alle filmpjes op YouTube over vrijwilligerswerk in Afrika, over Tanzania, etc, die ik heb gezien en door de zinnetjes Swahili die ik bestudeer, kom ik al lekker in de stemming! Africa van Toto wordt natuurlijk ook dagelijks gedraaid, zeker omdat ik over twee maanden de Serengeti uit het liedje in levende lijve zal zien.

Kwaheri!
​Christel