Een ticket kópen is nog geen ticket hébben...

28 oktober 2015 - Brandwijk, Nederland

Hallo allemaal!

Helaas na de geweldige dag van gisteren, was vandaag een grote tegenvaller. Het leven van een reiziger is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Dat blijkt wel na vandaag.

Het begon toen ik om 17.02 thuiskwam. Ik deed langer over de reis naar huis dan normaal in verband met het verkeer. Mijn paspoort zou vandaag tussen 17.00 en 19.00 thuis bezorgd worden. En ja, je raadt het al. Onze beste bezorger was vóór vijven langs geweest en om precies 17.00 weer vertrokken. Jammer maar helaas, dan maar een nieuwe afspraak maken! En een wijze raad voor de volgende keer: tussen vijf en zeven kan ook betekenen tussen 16.55 en 17.01.

Vanavond echter de grote tegenslag. Gisteren had ik op cheaptickets.nl mijn vliegticket gekocht voor iets meer dan 900 euro. Veel, heel veel geld. Zeker voor iemand als ik, die al heel haar leven actief bezig is met sparen. Het was even slikken om zoveel geld van mijn ijverig gespaarde centjes te zien verdwijnen. Maar dat slikken was maar van korte duur, ik had toch zat gespaard en deze ervaring was het zeker weten waard! Dus helemaal blij en enthousiast ben ik gisteren mijn bedje ingekropen.
Deze blijdschap werd jammer genoeg vanavond verpest. Een mailtje van cheaptickets dat ze een fout hadden gemaakt. Ik kon het ticket alsnog wel krijgen, maar dan moest ik wel 98 euro extra betalen. Want ze hadden een fout gemaakt bij het vermelden en berekenen van de prijs van het ticket dat ik gisteren had gekocht. Tja, wat doe je dan? Het alsnog maar betalen, want anders heb je geen ticket en kan heel je reis niet doorgaan. Maar zuur is het zeker en ik ben er ook behoorlijk ziek van. De grootste kostenpost voor mijn reis was namelijk de vlucht en ik heb serieus getwijfeld, juist door de hoge kosten van de vlucht. Honderd euro extra maakt dan écht wel veel verschil.

Het is triest dat ik mijn gespaarde geld uitgeef aan een reis naar het buitenland om vrijwilligerswerk te gaan doen en dan dit soort dingen op mijn bord krijg. Meer moeten betalen door de fout van iemand anders is gewoon zuur. Wie goed doet, goed ontmoet? Achja, misschien komt dat later nog wel, nu niet in ieder geval.

Dit is het leven, maar het is wel eventjes wat minder prettig. Maar we gaan door.
Hopelijk de volgende keer een update met wat vrolijker nieuws!

Kwaheri!

Christel

1. Leontine:
    28 oktober 2015
    Hola,
    Tja, life sucks sometimes! Maar zie het maar zo, joh: moet je voor nog geen € 100,00 zo'n prachtige kans en ervaring laten lopen?! Nee, dus; je hebt de juiste beslissing genomen! Laat de voorpret niet bederven door een financiële tegenvaller. Want je zult echt zien: wie goed doet, goed ontmoet, al is dat niet nu (en misschien ook 'straks' pas veel later!). Ik zou het dus niet zien als 'triest' dat je je gespaarde geld uitgeeft aan deze reis, maar juist als een prima investering in een prachtige ervaring!
    Liefs, Leontine