Dag 22 - Huisjes knutselen

2 augustus 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

De komende paar dagen zullen er helaas geen updates zijn omdat ik op safari ga! Wel schrijf ik alles op en zaterdagavond komt er een gedetailleerd verslag en heel veel foto's!
Vandaag heb ik na m'n ontbijt weer geholpen met afwassen en daarna ben ik in mijn kamer dingen gaan knippen als voorbereiding op de knutselactiviteit die ik vanmiddag gedaan heb. Ik heb rondjes uitgeknipt en glitterpapier in blokjes geknipt. Daarna heb ik nog wat kleding gewassen en ben mijn rugtas in gaan pakken voor morgen. Ik word dan al om zeven uur 's morgens opgehaald! Toen was het alweer tijd voor de lunch: rijst met african meat (heel taai vlees met stukjes bot). Daarna ben ik toetsen Engels en Maths na gaan kijken van mijn Baby Class. Hier ben ik tot half vier mee bezig geweest omdat alle cijfers ook in een cijferoverzicht ingevoerd moesten worden enzo. Best goede scores allemaal!
Daarna ben ik met wat jonge meisjes liedjes gaan zingen en daarna gingen ze met twee andere vrijwilligers touwtje springen. Dat gaf mij mooi even de tijd om in de straat wat fruit te kopen. Omdat ik morgen al zo vroeg vertrek, neem ik gewoon zelf wat fruit als ontbijt in m'n kamer. Een heerlijke avocado en vier minibanaantjes. In totaal 32 cent, dat is nog eens een ontbijt!
Toen ik terugkwam waren de meeste kids klaar met school en ben ik dus met ze gaan knutselen. Huisjes (ze lijken een beetje op masai huisjes) die ze met de glitterblokjes konden versieren en ze konden er ook op tekenen. Ze vonden het hartstikke leuk! Echt een geslaagde middag! We zijn er in ieder geval heel lang mee zoet geweest!
De sponsormoeder, een Nederlandse, van één van de kindjes kwam langs en daar heb ik nog leuk mee gepraat. Heel erg leuk dat ze dit lieve meisje sponsort! De kinderen waren ook allemaal blij om haar te zien.
Nu heb ik net lekker gedoucht en ga ik over een uurtje eten. Alles is eigenlijk klaar voor morgen, ik heb er heel veel zin in!
Ook is helaas het aftellen tot mijn vertrek hier begonnen... Over tien daagjes vlieg ik alweer terug naar Nederland... Ook al heb ik echt wel weer zin in een lekker stuk vlees, toastjes met kaas en natuurlijk om mijn familie weer te zien, vind ik het echt heel jammer dat ik hier wegga. Dit is zo'n fantastische plek, ik ben echt zoveel om de kindjes gaan geven. Maarja, aan alles komt een eind. Nu eerst maar eens vier superleuke dagen safari, waardoor ik naast de geweldige bevolking ook de mooie natuur van dit land kan gaan zien. En daarna nog 5,5 dag hier bij deze leuke mensen.
Over vier dagen komt de speciale safari-update, mis m niet!
Lots of love!
Kwaheri,

Christel

1. Ellen Klootwijk:
    2 augustus 2016
    Jaaaaa....leuk hoor dat je na de toetsen die toch altijd intensief zijn de creativiteit van de kinderen weer hebt gestimuleerd door het maken van deze geinige huisjes! En...ga lekker genieten van je safari; dat zal naast het ontmoeten van deze vriendelijke bevolking ook een waardevolle toevoeging zijn aan je Afrikaanse ervaringen! Veeel plezier en tot heeeeel gauw!