Dag 20 - Kopiëren!

31 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Weer een wat rustigere dag vandaag! Eerst heerlijk uitgeslapen tot half negen, toen even gedoucht en na een ontbijt (met weer een halve avocado yeeeh!) ben ik maar eventjes de speelgoedkast op gaan ruimen. Omddat er zoveel kinderen zijn, wordt deze al gauw een rommeltje, waardoor er vaak dingen zoek raken. Daarna ben ik naar het huis gegaan van de coördinator om de toetsen voor de toetsweek te kopiëren. Gelukkig was hier wel een kopieermachine maar het was alsnog heel veel werk. Er zijn in totaal 784 kinderen op school, verdeeld over tien jaren. Dus tien verschillende toetsen per vak. Soms bestaan toetsen ook nog uit meerdere blaadjes en ik heb voor elk jaar drie toetsen gekopieerd. Dat is een heeeeleee grote hoeveelheid dus. Zo'n vijf pakken blanco papier zijn er doorheengegaan en zo'n drieënhalf uur van m'n ochtend/middag. Wel kon ik meteen daar lunchen want de vrouw van de coördinator maakt altijd het eten voor de vrijwilligers klaar. Dit keer was het een soort gebakken groene banaan in pap, niet heel smakelijk moet ik eerlijk toegeven.
Daarna ben ik de Good Luck posters op gaan hangen in de klassen. Al gauw werd ik achtervolgd door een groepje kinderen die met mij klas in klas uit gingen. Hierdoor werd het vooral een geroep van "nergens aanzitten" en "doe rustig", maar na een tijdje was het toch gelukt. Op één klas na want die zat op slot en niemand leek de sleutel te hebben, dat lokaal komt morgen nog wel. Daarna even gespeeld en leuk gezongen.
Het is de bedoeling dat ik morgenochtend gewoon in het weeshuis helpen s middags dan ga nakijken. Ik heb er op zich wel zin in maar ik kijk nog veel meer uit naar woensdag, want dan ga ik op safari!
Kwaheri!
Christel

1. Ellen Klootwijk:
    31 juli 2016
    Je hebt weer aardig werk verricht hoor! Goed zo! Altijd een hele klus dat voorbereidende werk daar hebben mensen normaal gesproken geen weet van...;-) Jammer dat je lunch niet zo geweldig was... Morgen en overmorgen nog even de momenten van lol meemaken met de kids en dan op naar de woensdag waar je zo naar uitkijkt en...terecht..! Weer een hele belevenis, weer een heel avontuur!