Dag 18 - Lezen en posters maken

29 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Wat een lekker dagje weer! Eventjes slikken als ik me bedenk dat dit mijn laatste volle vrijdag in het weeshuis is... Volgende week vrijdag ben ik namelijk op safari en die erna ga ik al weg! Help, help, nu al verlatingsstress.
Lekker de hele ochtend meegedraaid in Baby Class 1 en heel veel mooie foto's van de kindjes gemaakt. Ze hebben heerlijk gezongen en gedanst, was weer supergezellig! De laatste officiële les voor ze want volgende week hebben ze toetsen.
Helaas was het aardig lang wachten op m'n lunch (tot kwart over twee...) maar het was wel weer heerlijk: omelet met patat, een soort specialiteit van hier, waar het dus Chips Mayai heet. Lekker, lekker, lekkerr! En tijdens het wachten heb ik mooi even kunnen lezen (was ik nog geen enkel moment aan toegekomen hier... je bent de hele dag bezig en na het eten en kinderen op bed leggen is het ongeveer half tien en dan ben je echt ontzettend moe). Dus nu is Zoeken naar Eileen W. van Leon de Winter uit!
Na m'n lunch eventjes liggen slapen want ik moet morgen fit zijn voor de hike! Toen ff kleding gewassen, een perfect moment omdat er geen aunties in de buurt waren die dit klusje weer van me over konden nemen. Helaas dus niet aan schoonmaken toegekomen ivm de late lunch en omdat de aunties boodschappen aan het doen waren. Maar ik heb wel nog iets anders leuks gedaan, namelijk even wat kleine posters gemaakt. Ik heb voor iedere klas een poster gemaakt van twee A4'tjes aan elkaar waar "GOOD LUCK!" in gekleurde letters op staat. Ik wil dat maandag in alle lokalen gaan hangen, als oppeppertje voor hun toetsweek! De lokalen van de hogere klassen zijn zo saai, geen posters of schilderingen. Dus dan is zo'n motivatie-poster wel leuk. Waarschijnlijk ga ik voor class 7 ook nog een poster maken van een neuron (dat soort dingen krijgen ze al voor hun primary-school-examen en als toekomstige (neuro)biologie-studente is dit dus wel een unieke kans!), maar dat moet ik zondag dus nog even doen.
Voor het avondeten heb ik nog even wat kinderen voorgelezen. Eerst twee keer Goudlokje en de Drie Beren en daarna twee Franse info boekjes, die ik dus ff ter plekke kon vertalen naar het Engels. Maar ze vonden het prachtig! En dan komt het Frans hier toch nog van pas, net als al gebleken was met natuukunde en biologie in class 7.
Morgen dus lekker m'n hike naar de watervallen, ik heb er zin in en ik ben benieuwd wat ik allemaal ga zien!
Nu lig ik ook alweer lekker op bed, mijn rugtas is ingepakt voor morgen, dus welterusten iedereen!
Kwaheri, lala salama!

Christel
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen Klootwijk:
    29 juli 2016
    Blijf genieten....al gaat de tijd snel je blijft ervaringen opdoen. Geweldig idee van de posters ter motivatie van de kids voor de toetsweek! En al kon je dan vandaag niet schoonmaken jouw bijdrage is al top hoor! Hopelijk ben je morgen fit genoeg om de lange wandeling naar de watervallen goed te volbrengen; ik zeg: "Ga er met volle teugen van genieten!!!"Heel veel plezier!