Dag 16 - Verkouden en bananenchips

27 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Verkouden in Afrika, dat is toch niet te geloven?! Maar misschien toch wel logisch als je ziet met hoeveel snotterende en hoestende kindjes ik elke dag in aanraking kom. Na twee paracetamolletjes en een sinaasappel ben ik toch vanmorgen aan de slag gegaan in Baby Class 1, waar naast geschreven en geleerd ook weer volop gezongen werd. Na de lunch heb ik het toch maar voor gezien gehouden en ben ik met mijn duffe hoofd op bed gaan liggen. Ik heb het flink te pakken, maar geen koorts dus geen reden tot paniek. Het is alleen maar een vervelende verkoudheid waardoor ik me toch best wel lamlendig voel. Helaas heb ik niet echt lekker kunnen slapen, maar in ieder geval lekker gelegen. Rond kwart over vier ben ik toch maar weer uit bed gegaan om nog wat met de kindjes te spelen. Ik zit nu precies op de helft van mijn verblijf in Tanzania dus ik wil nog heel veel doen! Zaterdag heb ik een excursie naar de Sapuku watervallen en volgende week woensdag ga ik voor vier dagen op safari. Daar heb ik superveel zin in maar dat betekent dus ook dat ik na vandaag nog maar 10 volle dagen in het weeshuis heb!
Ik ben vanavond niet naar huiswerkuur geweest en ga weer direct na het avondeten slapen. Morgen hoop ik weer fit te zijn want morgenavond wil ik eigenlijk weer naar die leuke club waar ik vorige week ook ben geweest.
Alles is hier zo geweldig, ik ga het hier echt missen. Ik had niet verwacht dat ik Afrika zo ontzettend leuk zou vinden omdat ik ook echt een grote voorliefde voor Azië heb. Maar ik vind het hier echt fantastisch!
Waarschijnlijk ga ik na de lunch morgen nog even naar Arusha om in de supermarkt nog wat te drinken en te snacken te halen. Ik ben bijvoorbeeld verslaafd geraakt aan bananenchips... wat zijn die dingen lekker!
Tot morgen! Kwaheri!

Christel

1. Ellen Klootwijk:
    27 juli 2016
    Ja als je met kinderen in de weer bent die ook al snotteren dan heb je het gauw te pakken...Hopelijk ben je gauw weer opgeknapt en kun je ook met volle teugen genieten van je uitstapjes en natuurlijk je safari! Beterschap! Koop een ui, halveer hem en leg hem naast je bed.. Snoep ze van de bananenchippies!
  2. Wim van wijngaarden:
    28 juli 2016
    dat is wel een beetje normaal als je in warme landen komt dat je verkouden raakt wel jammer voor je dat je iets niet kunt doen maar wel bananen chippies eten sterkte