Dag 15 - Routine

26 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Vandaag weer een lekker lange routine dag! Omdat grade 7 vandaag toetsen had, ben ik de hele dag in Baby Class 1 gebleven, waar ik 's middags zelf een lesje heb gedraaid: hoofdletters en kleine letters. Daar heb ik dan ook nog een spelletje bij verzonnen: ik wees letters aan en als het een hoofdletter was moest iedereen gaan staan en bij een kleine letter moest iedereen gaan zitten. Dat vonden de kinderen erg leuk en ik kreeg van de lerares te horen dat ik een goede juf ben.
Eigenlijk is er vandaag weinig bijzonders gebeurd, gewoon een routine-dagje en daarom zal de blogupdate ook wat korter zijn. Zoals gewoonlijk heb ik wat gespeeld met de kinderen en ik ben op de meisjeskamer met wat meiden gaan kletsen. Ook heb ik tussendoor nog even gepuzzeld. De dag is echt binnen no time om als je op school aan de slag gaat. Elke dag vind ik het weer leuker dan de voorgaande en ik ben blij dat ik nog best een tijd hier ben. Ik leer alle kinderen steeds beter kennen en vind het geweldig om bij ze te zijn. Het is hier allemaal zo bijzonder, dat kan ik met foto's en filmpjes echt niet zo leuk vastleggen als dat ik het ervaar.
Toch blijf ik nog best wel moe dus ga ik vanavond ook niet te laat naar bed. Gelukkig slaap ik hier wel echt heel lekker en ben ik inmiddels gewend aan het geluid van de moskee die om vijf uur begint met hele verhalen en de haan die kraait wanneer het hem uitkomt. Ik word er eigenlijk bijna nooit meer wakker van.
Tot morgen!
Kwaheri!