Nog maar drie maandjes...

3 april 2016

Jambo!

Whoa, er is zoveel gebeurd en mijn reis is al zo dichtbij! Het jaar 2016 heeft al veel onverwachte leuke dingen gebracht, waaronder de toelating tot mijn opleiding! Het is ongelofelijk dat ik over drie maanden gewoon klaar ben om voor een maand in mijn uppie naar Tanzania te vertrekken.

Door mijn examenjaar is alles best wel hectisch en het is jammer dat ik nog niet zoveel heb kunnen doen aan mijn reis als ik zou willen. Ach, na mijn examens heb ik heel juni vrij, dus dan kan ik nog ff spullen kopen voor daar en mijn Swahili verbeteren. Nu schijnt eindelijk het zonnetje hier in Nederland ook weer, dus heb ik overal ook weer veel meer zin in!

Tijdens mijn maand in Tanzania ga ik ook 4 dagen op safari. Ik ga dan naar de Serengeti en naar de Ngorongoro krater. Ik vind het supergaaf om aan deze maand vrijwilligerswerk toch ook een puur toeristische ervaring te koppelen. Reizen vind ik sowieso fantastisch en ik denk dat ik door vrijwilligerswerk en safari te combineren, het beste beeld van Afrika kan krijgen. Afrika is natuurlijk niet alleen de geweldige natuur met leeuwen en olifanten, maar ook de bevolking. Dit is omgekeerd ook zo, want zonder de natuur van het land te zien, heb je het land zelf niet écht gezien. Al met al heb ik er nog steeds ontzettend veel zin in, maar vind ik het ook wel spannend!

Swahili is trouwens echt een geweldige taal en ik vind het jammer dat het nog niet beschikbaar is op de app die ik gebruik voor mijn andere talen: Duolingo. Nu moet ik zelf maar een beetje dingen uitvogelen, maar leuk is het zeker! Omdat het geen voor de hand liggende taal is, vind je ook niet vaak taalboekjes ervan in boekwinkels. Wel wil ik er na mijn reis ook mee doorgaan, want het is gewoon een hele bijzondere taal die door wel 50 tot 80 miljoen mensen wordt gesproken! Ter vergelijking: Nederlands wordt door 28 miljoen mensen gesproken.

Met Koningsdag zal ik proberen om nog wat geld op te halen voor mijn reis, dus daarover geef ik aan het einde van de maand nog een update. Ook als ik mijn vaccinaties ga halen (heel gedoe want sinds wanneer zijn dingen simpel te regelen in Nederland, land van de regeltjes?) zal ik dit zeker even melden hahahaha. De updates zullen steeds frequenter worden want nu het allemaal steeds dichterbij komt, gebeurt er ook steeds meer!
IMG_20160403_141327
Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot de volgende keer! :)
Kwa heri!

Christel

P.S. Donaties blijven natuurlijk enorm welkom (gegevens zijn te vinden onder het kopje PROFIEL) en zullen goed besteed worden aan spullen voor het weeshuis en de basisschool (pennen, schriften, boeken, spelletjes, speelgoed, kleding, etc). Het geld dat overblijft wordt als extra donatie aan Good Hope Orphanage geschonken.