Dag 4 - Sport en spel

15 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Vanochtend begonnen de kinderen met gymnastiek. Helaas heb ik daar niet de hele tijd bij kunnen zijn omdat mijn ontbijt nog niet klaar was, maar dit ga ik volgende week sowieso wel doen!
Op vrijdag hebben de kinderen maar een halve schooldag, die ook nog eens veel gezelliger is vergeleken met de andere dagen. Eerst natuurlijk wel even het alfabet en de cijfers, maar daarna liedjes en dansjes! Eindelijk activiteiten die wel echt bij hun jonge leeftijd horen! Geweldig om dit mee te maken!
Toen de kinderen al uit waren, heb ik nog even wat werk voor maandag voorbereid en toestemming gevraagd om volgende week zelf een les te geven. Ik ben van plan om voor de verandering een speelse activiteit met letters te doen, waarbij de kinderen ook kunnen kleuren en interactief kunnen zijn. Hiervoor ga ik de eerste letter van alle namen van alle kinderen tekenen zodat zij die in kunnen kleuren en eromheen ook dingen erbij kunnen kleuren. In totaal zijn er 58 kinderen van Baby 1, dus dat is een aardige lesvoorbereiding!
Na de lunch (gekruide rijst met rundvlees en wat groente) ben ik met twee andere vrijwilligers even in de buitenwijk waar het weeshuis staat (Ngusero) rond gaan lopen en daarna hebben we met wat kinderen gehockeyd. Hockey op het Afrikaanse zand is toch weer een belevenis... Op een gegeven moment is een meisje bij mij aan kant gaan zitten en in m'n armen in slaap gevallen, superschattig!
Daarna hebben we met de lego gespeeld en huizen, auto's en vliegtuigen gebouwd. Ook hebben de kinderen samen met mij een foto met een Darestep-shirt aan gemaakt, voor onze sponsor Darestep BV.
Na even voetbal te hebben gespeeld, hebben we huiswerk gemaakt en daarna gekleurd. Nu weer ff wachten op het eten!
Morgenochtend gaan we met de hele groep vrijwilligers van Good Hope naar de Masai markt en daar heb ik al erg veel zin in!

Kwaheri!
Christel

1. Ellen Klootwijk:
    15 juli 2016
    Wederom een drukke en zinvolle dag achter de rug! Top en helemaal te gek dat je volgende week zelf een les mag gaan geven! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed uitpakt! Heel veel plezier morgen op de markt! We zien de foto's met veel 'gretigheid' tegemoet!Gooo girllll!!!!
  2. Diana van der Graaf:
    17 juli 2016
    Alsik je verhaal lees dan lijkt het wel of jij daar al veel langer bent, wat mooi hoe de kinderen op je reageren en super leuk dat jij ook een les mag geven.... heel veel succes.