Dag 3 - Eerste volle werkdag

14 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Het nachtleven van Tanzania was echt geweldig om mee te maken. Veel gedanst (zijn de locals overigens veeeeel te goed in) en ook nog karaoke gedaan. Het was echt gezellig!
Vanmorgen dus even iets later begonnen op school (9 uur ipv 8 uur). Rekenopgaven verzonnen en toen met de kids buitengespeeld. Het buitenspelen is op school wel lastig. De kinderen vinden vrijwilligers zo leuk dat ze met bosjes aan je handen gaan hangen en niet meer loslaten. Dus dan moet je je op een gegeven moment toch ff terug gaan trekken op je kamer. Het weer was overigens wel heerlijk, veel zonniger dan gisteren!
Na de pauze heb ik schriftjes voorbereid voor de tekenles, maar dat is echt wel anders dan dat we gewend zijn in Nederland. Je schrijft in het schrift "Nn is for nose and net" en dan teken je een neus en een netje en dan mogen de kinderen het inkleuren. Zelfs tijdens creatieve activiteiten MOET er een educatieve kant aanzitten.
's Middags zitten alleen nog de kinderen in de klas die extra hulp nodig hebben dus dat zijn er ongeveer 20 (in totaal zitten er elke ochtend zo'n 48 kinderen in Baby 1). Dus die heb ik toen geholpen met het alfabet en cijfers.
Als de school is afgelopen gaat iedereen eigenlijk zijn eigen gang. Ik heb even genoten van het weer en dus met wat kinderen in de zon zitten kletsen. Het huiswerkuurtje was vermoeiend. Zeker de jongste kinderen zijn dan helemaal moe en vallen ook regelmatig in slaap.
Nu, om half tien, wachten we nog steeds op ons eten (het blijft een Afrikaanse mentaliteit hé...). De kinderen hebben al gegeten en liggen nu op bed te giechelen.
Maar het eten is net binnengebracht! Dus tot snel!

Kwaheri!

Christel

1. Ellen Klootwijk:
    14 juli 2016
    Lange dagen daar voor die ukkepukkies! Geen wonder dat ze tussentijds op school ff een tukkie moeten doen. En later op de dag heel moe zijn. Prachtige ervaringen zo hè Christel!