Dag 30 - Koffers, knutselen en kiekjes

10 augustus 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Wat een gezellige dag weer vandaag, allemaal herinneringen die ik over anderhalve dag in het vliegtuig mee naar Nederland neem.
Vanmorgen eerst een beetje rustig aan gedaan, halve avocado op, ontbijtje. Toen ben ik aan de helse taak "koffer inpakken" begonnen. Dit was eigenlijk meer koffer uitpakken omdat er nog best wel spullen inzitten die ik nog moet geven of wil doen. Daarom meteen even alles uitgezocht en een planning in m'n hoofd gemaakt. Ook heb ik al mijn souvenirs stevig ingepakt zodat ze tijdens de reis goed tegen een stootje kunnen. De meeste souvenirs neem ik mee in mijn handbagage omdat ik dan zeker weet dat ze niet kwijtraken én ik zelf voorzichtig met m'n trolley kan doen en er niet mee gegooid wordt.
Na de lunch ben ik even nog met wat kinderen buiten gaan spelen en daarna zijn we gaan knutselen! Met crepepapier hebben we bloemen gemaakt en schilderijtjes. Hartstikke leuk en we zijn er lang mee bezig geweest. Steeds weer nieuwe kindjes aan de tafel en het is leuk om te zien hoe sommige verlegen kinderen heel goed hun ei in al die creativiteit kwijt kunnen.
Daarna nog wat getekend (ik heb de afgelopen weken ontzettend veel tekeningen gekregen die ik natuurlijk allemaal mee naar huis neem) en toen even in de kamer wachten en chillen totdat de andere vrijwilligster terug kwam van city tour. We zijn toen samen naar buiten gegaan zodat we foto's met de kinderen konden maken. Omdat ik zo snel al wegga, wil ik echt nog heel veel foto's met de kindjes, want ik ga ze ontzettend missen.
Morgen eerst nog even naar m'n Baby Class en daarna knutselen, heel veel foto's maken, schminken, nog meer foto's maken en UIT ETEN! De kinderen verheugen zich hier enorm op en ik ook. Dit is echt het perfecte afscheid en een mooie afsluiting van een geweldige periode. Ik kan nog niet echt geloven dat ik over 2,5 dag weer terug in Nederland ben. Geweldig om mijn familie weer te zien, enorm jammer dat ik uit dit fantastische land wegga. Deze reis heeft echt heel veel voor me betekend en ik ben superblij met deze geweldige ervaring. Ik geloof zeker dat deze reis me heeft veranderd omdat het gewoon zo'n bijzonder iets is geweest. Ik ben ook echt enorm dankbaar en trots dat dit allemaal is gelukt.
Morgen laatste volle dagje, we maken er een feestje van!
Kwaheri!

Christel

1. Ellen Klootwijk:
    10 augustus 2016
    Bijna zit je tijd daar er op maar...wat een geweldige tijd heb jij daar doorgebracht! Zo veel ervaringen en indrukken opgedaan. Ik weet zeker dat dit van invloed is geweest op je ontwikkeling; je persoonlijkheid. Ben blij dat je op deze jonge leeftijd zo'n fantastische onderneming en eigenlijk 'je droom sinds enkele jaren' waar hebt kunnen maken. Geniet nog van je laatste dag met die schatten van kinderen en de mensen die daar het leven van de kinderen zo prettig mogelijk maken. Ik weet zeker dat de afsluiting van de dag morgen met je etentje ook echt een fantastische afsluiting zal zijn van deze periode bij de kindjes; zowel voor jou als...voor de kindjes!