Dag 28 - Wanneer kom je terug?

8 augustus 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!
Na nog een ochtendje slapen ging het gelukkig alweer een stukje beter vandaag en heb ik bijna de hele middag met de kinderen door kunnen brengen. De kinderen waren allemaal vrij omdat het vandaag een nationale feestdag was, Nane Nane Day genaamd (nane is Swahili voor acht). Ik heb heerlijk met veel kindjes gekleurd en foto's gemaakt. Verder hielden de twee Australische vrijwilligers een soort afscheidsfeestje omdat ze morgenochtend weggaan dus er werd veel gedanst. Telkens verbaas je je toch weer over hoe goed de mensen hier, van kinds af aan, kunnen dansen.
Donderdagavond ga ik als afscheid met de kinderen van het weeshuis uit eten in de stad. Hiervoor heb ik vandaag aan iedereen gevraagd of ze een burger of een pizza willen. Ik heb er toen ook meteen bij gezegd dat omdat ik vrijdag wegga, we donderdagavond uit eten gaan. "Ja maar als je weggaat, wanneer kom je dan weer terug?", werd er meteen door meerdere kinderen gevraagd. Hartverscheurend, echt waar. Als het zou kunnen zou ik binnen een half jaar weer terug zijn, maar dat gaat helaas niet. Dan toch maar gewoon goed sparen en misschien over een jaar of drie/vier terug als ik een grote reis ga maken. Ik hoop het. Dan zitten toch nog aardig wat van de kinderen hier (als je naar de middelbare school gaat, dan ga je daar intern zitten, dus uit het weeshuis weg), het zou leuk zijn om te zien hoe ze er dan uitzien.
Morgen dan waarschijnlijk naar Arusha om geld te pinnen voor donderdag en nog even wat laatste leuke dagen met de kindjes, die toch stiekem een beetje "mijn" kindjes zijn geworden.
Kwaheri!

Christel

1. Ellen Klootwijk:
    8 augustus 2016
    Zo fijn dat alles zo goed verloopt; echt hartverwarmend die reacties van de kindjes! Kan me echt voorstellen dat dat een emotionele reactie bij je teweegbrengt! Toch is het ook weer fijn dat je straks ook hier de draad weer op kan pakken en zoals ik al eerder als reactie heb geschreven deze kindjes in je hart hebt gesloten en..zo ook meeneemt naar Nederland. De ervaringen en herinneringen blijven!!! Het wordt zeker een fantastische afsluiting donderdag van een zeer geslaagd bezoek aan deze schatten van kinderen en begeleiders..! Nu, na een dag van ziekte, weer zo lekker bezig geweest met de kinderen en de komende dagen ook nog vertier zoeken met ze! Genieten maar!