Dag 21 - Afwassen en tekentijd

1 augustus 2016 - Arusha, Tanzania

Mambo!

Terwijl de kinderen nog hun ugali aan het opeten zijn, schrijf ik even deze blogupdate. Vandaag was de eerste toetsweekdag en dus de eerste aftastdag voor mij eigenlijk. Na een ontbijtje (met m'n laatste halve avocado) ben ik de aunties gaan helpen met het afwassen van alle borden van gisteravond en bekertjes van vanmorgen. In grote ijzeren bakken. Eerst zeep op een soort netachtig doekje en dan over de borden, in een ijzeren bak met water afspoelen, in een andere bak met water leggen. En dat dan met alles. Een heel karwei, maar op zich best leuk. Daarna ben ik een beetje met m'n eigen dingen bezig geweest. Tijdens het speelkwartier ben ik nog even met de kinderen gaan spelen en daarna heb ik even lekker gedoucht. Na de lunch ben ik bij het tuition-uur in de Baby Class gaan helpen en daarna heb ik met de kinderen gespeeld. Alleen de kleintjes waren toen uit, de rest kwam pas om vijf uur. Toen ben ik met ze gaan tekenen en kleuren en dat was echt heel gezellig! Ik heb wel zes tekeningen van ze gehad en zelf heb ik ook mijn beperkt tekentalent ingezet om een tekening voor aan de muur te maken. De kinderen vonden 'm in ieder geval erg mooi!
Daarna heb ik een goed gesprek gehad met de coördinator en hadden we spaghetti met gehakt als avondeten! Lekker!
Nu nog eventjes de kinderen op bed leggen en daarna zelf ook lekker mijn bed in!
Tot morgen!
Kwaheri!

Christel
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen Klootwijk:
    1 augustus 2016
    Nou dat heet nog eens de afwas doen! Geinig hoor die foto! Heel leuk dat de kinderen ook weer zo enthousiast reageren. Tekenen en kleuren blijven toch favoriete bezigheden voor kinderen! Waar dan ook ter wereld dat blijkt! En...voor kinderen is het helemaal niet belangrijk of je goed kunt tekenen, zij vinden over het algemeen alles mooi en leuk zolang je maar meedoet!Tot morgen!